Äntligen....

Är snart sommarlovet slut, barnen får mindre timmar på sig att slåss och tetas med varandra och framförallt med MIG,jag får lugn och ro....inga ungar som sover halva dagarna, är uppe halva nätterna (långt efter mig )...
Nu är det snart ordning igen med tider och allt som följer med det....
hm...när jag tänker efter så undrar jag om det var så mkt lönt att skaffa mig en bloggsida,den lilla börjar ju skolan,och det vet väl alla som har barn som ska börja ettan vad det innebär,en kvart om dagen i läsning,ljuda fram varenda bokstav och helst vill dom läsa samma stycke 3000 gånger för att det är sååå kul att börja skolan.
Jo då...man får vara glad att dom tycker det dom första åren,för det är övergående tyvärr för många(jag har några stycken tyvärr)...sedan har jag en som ska börja 4:an,hm...man ska lära sig landskap,sjöar,städer och faan vet allt
(borde ha lärt mig nu om jag bor i götaland eller inte)
Sen har vi gångertabellen med...den ska kunnas som rinnande vatten,hur många år tror ni jag har förhört den?
Det känns som 1000 år men tror det  bara är 8 år....hade ju själv svårt att få in den i huvet...
Men gångertabellen är ju bra roligare att kunna än kartan...eller???
För tre veckor sedan var jag och en kompis i Skara med ett gäng ungar,hittade dit direkt utan problem och vi var skit nöjda...När vi på söndagen trötta och hängiga sa jag att nu kör vi bara tvärtom,så vi läste städerna vi skulle åka igenom tvärtom...allt gick skitbra och jag sa till ulle,faan vad vi är bra...vi blev skitglada att vi började känna igen oss och när vi kört ca 5 km var vi tillbaka i skara igen.....*apskit*...inte undra på att vi kände igen oss....
Nåja,i höst ska ungarna och jag hårdträna på varenda jäkla karta så vi kan fråga dom nästa gång....
Ja det är väl bara att se fram emot denna höst med all läxläsning(gillar när dom får läxor)och se vad man kan lära sig...*s*

Måste kolla de små hulliganerna....hej svejs....
P.S  Det var rätt skönt med sommarlov ändå...d.s


Kommentarer
Postat av: Eva

Ojoj.. det är inte det sista sommarlovet de kommer ha! :) Snart är det sommar igen! Love u! Puss

2007-08-16 @ 20:22:23
URL: http://evottpevott.blogg.se
Postat av: Vicke

Vem älskar egentligen sommarlov...på RIKTIGT alltså?! Det skulle vara Astrid Lindgrens små påhittade figurer i så fall. Där leker barnen fantaaastiskt bra med varandra hela dagarna och har det så bra såå. Det värsta som kan hända är att barnen träter 15 sekunder om vem som ska städa (för där vill alla hjälpas åt).
Andra dagen på lovet hör man barnen säga "usch, vi har inget att göra" och den meningen har en viss förmåga att upprepa sig nästan hela sommarlovet.
Det är en av anledningarna till att jag tycker man ska ha kortare lov fast oftare!!!
Puss och kram och säg till när vi ska fira att skolorna börjar!!!

2007-08-16 @ 20:47:38
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Peter Andersson

Du ska vara glad att du har barn i skolan Mia. Då får du ju lära dig någonting hela tiden. Tänk om 15 år, vad mycket du kan... ;)

2007-08-16 @ 21:51:16
URL: http://pppeter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0