Blodad tand...

Hej igen!!

Måste bara säga till min syster: du har en härlig unge....

Alla 4 åringar är härliga,plockar man bara bort allt trots så är det ok!!?
I kväll satt vi vid matbordet och åt kvällsmat,då säger denna 4 åring:
jag är svettig på skinnet under håret,varför har man hår?
För att säga nåt bra och enkelt så svarar jag:för att man ska skydda huvudet
(inget vettigt svar men dock ett svar)han funderar en stund och sedan säger han:
vad bra och dom som inte har så mkt hår får skylla sig själva...

Jo,4 år är en mysig tid tänker jag när jag hör mina stora grabbar slå halvt i hjäl varandra
på övervåningen...längtar tillbaka till den ljuva tid jag hade då...
Men av nån händelse när jag sitter där och tittar på min jättesöta systerson med dom fina ögonen
så kommer jag i håg då 16 åringen var 4år,15 åringen var 3 år och 12 åringen nyfödd,hur roliga tror ni dom var?
Tror ni dom kom med så söta frågor och log mot mig med deras fina ögon?

Nej då...dom kom upp och väckte oss tidigt på morgonen och hade målat hela köket rött och svart,
sambon,syrran (hon bodde här då) och jag fick skura i flera timmar...
Då i just den stunden kan jag tala om att dom varken hade fina ögon eller var rara på nåt jäkla sätt...
Den lille nyfödde fick bara ligga hängandes vid bröstet då mamma mia stormade runt och skulle kolla så hulliganerna inte gjorde jäkelskap...( sa jag verkligen att 4åringar var söta)

Nåja,under året som gick pangades alla källarfönster sönder (min syster tyckte jag var taskig när jag knappt ville plåstra om mellan grabben då han kom in blodig)jag hade nog kunnat ta silver tejp runt hela ungen och ställt ner han i källaren,plockat fram han 11 år senare eftersom 15-16 åringar är lugnare....jo,visst. Solen är blå oxå....
Men jag tänkte det....tredje ungen blir inte sån,har man fått 2 jäkelungar är inte oddsen stora att man får ett tredje eller hur??

HELT RÄTT!!! Han slog inte sönder några källarfönster( nej för där fanns bara spånskivor och det vet alla hur trist det är att slå på sådana)han tog en krocketklubba och slog på bilen 3 gånger....
Men han åkte in med huvet före,satt på sitt rum i timmar och lika fort han fick gå ut sprang han med sina pytteben och fortsatte slå...på BILEN....hur många chanser ska barn få???

Men jag måste ändå säga...när dom slogs som små var det små smällar,lite pip och gråt men det gick över....
NU.....ett slag från dom så skulle man ju slockna,tur man inte är med i deras slagsmål,har man hörselkåpor kan man prova med det( en ny ide)annars är det bara att vänta tills dom är klara...!?
Men vad tror ni...är det erter 17 år dom blir lugna???? Tacksam för svar.

Jo,4åringar är ljuvliga....man kan ändå lyfta dom,bära in dom på sitt rum och sedan är dom där tills dom får komma ut...sedan säger dom förlåt( fast dom inte fattar innerbörden av ordet )
NU....jag är inte nån styrketräningskvinna som orkar bära en 65 kilos,55kilos och en 35 kilos kille till sina rum då dom bråkar,dom kommer väl ut på nåt sätt ändå(fönstret kanske, som jag när jag var liten)och nu kan dom  stava till ordet förlåt men totalvägrar att säga det,för det är ju ALDRIG deras fel.....

Joddå...syster yster, jag tar dina barn 1 vecka om du tar mina...inte bara de tre stora grabbarna,tjejerna oxå...
Nu ska jag lägga mig,tror min sambo har tandpetare i ögonen så han märker när jag lägger mig...(märkte att han var lite kelsjuk) annars är det ju fritt att skjuta i morgon då bockjakten börjar....eller om 20 minuter.

Hej svejs Mia

Kommentarer
Postat av: Evelina

Gubben ser nog till att få sig även ett skjut från dig ;) Du bytte väl aldrig raffsettet du fick ;)
Fyra-åringar är fina (så länge de inte är ens egna...har jag kommit på) Har dock inga barn, men har ändå stött på ett visst antal så jag vågar uttala mig om det *haha*! Jag vet hur mina barn ska vara ;)
Puss o kram Lina (kul att du är här)

2007-08-16 @ 08:44:59
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Vicke

Jag tror ABSOLUT att barn blir lugnare när de har fyllt 17. Om jag inte missminner mig så har kända forskare kommit på att ALLA normala barn automatiskt blir superlugna. På deras 17- årsdag till och med. Det har något med gener eller kromosomer att göra, faktiskt.
Känns ju inte direkt uppmuntrande att vänta tills de e 17 år precis men man kan ju göra annat så länge. Till exempel flytta till ett annat land eller så.
Ett råd till dig Mia: Var precis den du är just nu och fortsätt uppfostra dina barn som du alltid har gjort. Då kommer de att vara lika goa och härliga ungar hela tiden precis som de alltid har varit.
Och ett råd till: Fortsätt även att ta hand om din systers barn i bland så slipper du att åka och hälsa på henne på S:t Sigfrids...(för hälsa på skulle du väl göra?!)
Massor med kramar till världens bästa supermorsa, bästa storasystern och bästa vännen!!!

2007-08-16 @ 20:36:41
URL: http://vickepicke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0