Första läxan....

...Är gjord nu...
Det var engelska,jag skulle förhöra grabben som går i 6:an,
först säger jag dom på engelska(tro det eller ej)och han ska svara
på svenska,sen gör vi det tvärtom.När det är avklarat ska han skriva
dom på engelska och sedan läsa texten för mig...

Problemet är ju då min engelska,klarde knappt mig i skolan(hade 2:a)
i ALLMÄN engelska så ni kan ju gissa hur bra jag var...
När jag säger glosorna till grabben måste jag kolla bakom varje
glosa och gissa hur man gör uttalet,hur lätt är det tror ni..?

Sedan när han har alla rätt (och då menar jag  alla rätt  ) så ska han läsa texten
OCH översätta den...Det går ju an att kolla alla ord som är med i glosorna
men hur många ord i en text tror ni det står som glosor???Alldeles för få kan
jag säga.....men vi gör vårt bästa!!!


Men som den stora grabben sa en gång:
För mamma kan man läsa hur som helst och hitta på en egen översättning
för hon vet ju ändå inte vad det står knappt....*s*
Men jag hjälper (eller inte ) mina barn så gott det går...
Man har ju olika intresse,jag gillar inte engelska och inte geografi bara....

Nån som vet om dom har några kurser för vuxna i engelska???
P.S...ännu har det inte kommit böcker som ska kläs om...*pust*
Mia

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Ja, engelska språket är inget kul alls syster. Erkänn du ser fram emot att få klä om böcker? ;)

2007-08-28 @ 21:55:14
URL: http://pppeter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0