När barnen blir äldre...

och föräldrarna blir yngre,hur blir det då???
Känner för varje år att barnen bara växer i från en,
tycker inte jag är så last- gammal,men ändå är
min minste grabb 12 år i dag...*pust*....

Kom i håg då jag för 12 år sedan tjatade mig hem från
*fängelset* där jag hade tillbringat  nästan 3 månader av
mitt liv!!! Låg på sjukhuset ända från 1 Juni till 26 Augusti...
Det var marknad samma helg,och dessutom skulle mamma
flytta till Växjö samma helg.

Men på grund av ett kejsasnitt tyckte inte någon av personalen
att jag skulle åka hem,men envis som jag är så åkte jag ju hem..
Skrev ut mig själv(hade gått upp 30 jäkla kilo under graviditeten)
blev hämtad av sambon och åkte raka vägen hem.

Där la jag min fine pojk i vagnen och traskade raskt ner till marknaden,
ont som attans hade jag i magen efter snittet men dit skulle jag bara.
Allt gick bra,sambon körde liggvagnen och jag vaggade min *stora*
kropp mellan alla stånden...

Där träffar jag på en släkting som säger: å vad synd det är om dig Mia
som får gå omkring så här,när var det du skulle föda egentligen..!!??
Jo,skratta ni...jag gjorde det inte utan sa:han ligger i vagnen där borta...
Kan tala om att jag trodde hon skulle svimma av skam...*asg*
(nu kan jag oxså skrattaåt det)

Nåja,nu är killen 12 år,och dessa 12 år och lite till har gjort att jag blev
gråhårig vid 25 års ålder...och när jag vet hur syrran har det med sina 2 vildbasar tänker jag:
jo,jag vet hur du har det,jag hade 3.....*ler*

Funderar på att skaffa en sladd......( till radion alltså)

Mia

Kommentarer
Postat av: Vicke

Jag vet var man kan köpa billiga sladdar:på Ikea!!!Menar du andra sladdar så vet jag en bra sladd.Måtten är:tio kilo, ca åttio centimeter lång och arton månader...(fast jag vill gärna hälsa på sladden ibland).

2007-08-22 @ 22:24:12
URL: http://vickepicke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0