Tyst...

...är det just nu i vårt hus,lilltjejen är hos granntjejen,sytstersonen åkte hem och två är hos farmor,den store med kompisar...men mellanpojken är hemma!!!
Funderar på att gå och träta lite med honom(det gör ju dom med mig)men har inte riktigt bestämt mig ännu...*s*

Jag har nedräkning,bara 4 dagar kvar till skolan,och har redan börjat forska om vem jag kan be om hjälp att klä om alla 100 böcker,man har nog 2 veckor på sig att klä om. Problemet är att dom gånger jag har försökt klä om undrar barnen om det verkligen ska se ut så,dom har knappt kunnat öppna böckerna för all tejp eller så har jag *fuskat*(säger Albin)så pappret bara åker av...(tack Jackie för alla gånger du hjälpt mig,ringer dig nog snart)

Jag ska i alla fall följa med till skolan första dagen,lite kul att se hur det går för de små...*ler*
Tror inte lärarna *trackar*en första dagen eller så...
För när väl föräldrarmöterna kommer och dom kommer med allt frågor(som barnen kan)gäller det att vara kvicktänkt,vet en förälder(inte jag faktiskt,men det kunde varit)som fick en klurig mattefråga (årskurs3)och blev *blockad *i hjärnan....Lite pinsamt eller???

Nåja,jag säger bara:all heder till lärarna som försöker så gott dom kan att få 30 barn att sitta still...
Kan inte vara lätt när varken armar och ben hänger med i 6-7 års åldern...*s*

Nu måste jag verkligen göra lite nytta innan alla dimper in här och världskriget anländer....

Mia

P.s  Är det någon som vet när höstlovet kommer? D.s


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Syster, se till att köpa hem sånt dumt plast som fastnar vid bokomslag så kan jag hjälpa dig.
Ps. Lovet kommer vecka 44

2007-08-17 @ 18:10:51
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Vicke

Inte trodde jag att du längtade efter lov...Ska du skicka i väg de fem på kollo???

2007-08-17 @ 21:20:02
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Eva

Snart kommer jag och bråkar lite med! :) PUSS PUSS!

2007-08-17 @ 23:10:25
URL: http://evottpevott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0