Härligt med driftiga barn...

Min son som är 12 år har verkligen fattat vad det handlar om.
Att vill man ha saker får man kämpa för det.
Han har sålt jultidningar och givetvis ville han ju ha den högsta
premien,en 32 tum platt-tv!!!

Han låg i,kämpade trots att han som han själv sa:
-mamma,jag har ju förlorat 2 dagar när jag var magsjuk!
Men nu är tv:n hans.
Och pengar fick han oxså 3100 kronor.

Så nu i kväll var vi ute och åkte till några som bor lite längre bort,
de andra får han gå/cykla till.
Han vill inte slösa sina pengar på att betala 16 kronor milen
för att slippa gå! ( bensin är inte gratis )

Han räknar och räknar sina pengar,ska sätta in dom på banken,
och köpa nåt fint.
Det är ju ändå tur att jag lyckades på tredje försöket att få en ganska
ekonomisk grabb..

De två stora vet jag inte vad jag har gjort för fel med...?
Den störste hinner inte få in sitt studiebidrag innan pengarna e väck.
(tror han står där efter 24.00 på natten och länsar direkt)
Den andre e sådär,sparar lite,och lite till och sen vet han inte vad han
har gjort av pengarna ändå.

Nåja,någon e mkt lik mig,vet inte vem.?!
Någon e mkt lik sambon,vet inte vem?!
Spelar ingen roll!!!

Kommentarer
Postat av: Eva Johansson

Haha.. Albin är lik Ronnie..
Andy & Alle är lik.. DIG syster! Love u! Puss

2007-11-13 @ 18:11:16
URL: http://evottpevott.blogg.se
Postat av: Vicke

Mia. Det e allmänt känt att det e du som e fröken slösa och att Ronnie e mister spara...precis som vi har det hemma. Tur att det finns de som har fattat vad man ska göra med pengar, på banken har de inte särskilt roligt!

2007-11-13 @ 19:55:32
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Mia

håller med fullständigt Vicke!!!

2007-11-13 @ 20:31:09
URL: http://mia71.blogg.se
Postat av: Peter Andersson

Din son, som snart är rik, gav mig en fin dörrskylt... :)

2007-11-13 @ 21:30:04
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Anonym

HE HE GOA e dom allihopa iallafall sen vem som e lik vem hehe ja det vet vi nog ALLA *s* RKAM
/ J

2007-11-13 @ 22:24:02
Postat av: Evelina

vi vet alla vem som brås på vem
i er familj ;) jag nämner inga namn...men de hade visst andra redan gjort! Jaja..håller med dem ;) Puss o kram lina

2007-11-15 @ 12:38:12
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Jannica

jadu mia .. en sak är säker, alle är definitivt en slösare haha. man kan fråga va han gör av alla sina pengar .

2008-01-29 @ 20:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0