Kräftor är gott...

Vi åkte ut med ett par kompisar till deras stuga för att fiska kräftor,dessa äckliga kryp älskar jag att äta,men apskit vad vidriga dom är.....
Har väl aldrig tänkt på hur dom ser ut levande,svarta,snabba,skitiga och låter inte alltför trevligt...
Har i regel fått/köpt mina svenska kräftor,frusta,röda,tysta,rena och skitgoda i en box.
Man bara tinar upp dom och börjar käka....

Men.....jag hade inte velat vara utan detta,hade mega kul.
Vår 12 åring följde med oss 4 vuxna och han hade oxså riktigt kul!!!
Men då vi åkte ut med båten blåste det så pass att jag trodde båten skulle få slagsida,
trodde aldrig att vi skulle komma i land igen..och det trodde nog inte vår hund heller,
hon var lika skitskraj som jag.

Nåja,burarna  hamnade i vattnet och vi satt kvar i båten,men givetvis ska ju FOLK
hålla på att byta platser i båten och det tycker jag INTE om. Men snäll som man är
så tänker man bara tyst:sitt ner för helvete...
Känslan var ju aphäftig men vädret var inte ett dugg häftigt,jag var glad att vi kom
överlevande till land.....

Efter det så åt/drack vi mkt god mat,hade lika trevligt som vanligt med våra kompisar,
(har nog aldrig haft trist med dom)ännu.........hunden hade nog fått sjösjuka för hon kräktes
på deras matta fick vi se efter ett tag...*pinsamt tror ni??*
Andra vändan var det lite lugnare på vattnet,men då hade jag en galning brevid mig
som givetvis måste luta sig över mig för att lysa i vattnet...

Är det inte vattnet som gör att man kan få slagsida så kan det vara vikten av två
brudar som sitter fel...(jag satt apstill)men den andra BRUDEN hade ju fullt sjå
att lysa med ficklampan på MIN sida när burarna skulle kollas...
Men roligt hade vi...(tyckte jag när vi åter var på land )
Nåväl,efter detta spelade vi spel halva natten och knöt oss vid 02.30-03.00...

Klockan 06.00 var det dax att gå upp....*gäsp* så trötta vi var....
Jag sa lite snällt till grabben min:jag förstår om du inte vill hänga med ut igen så tidigt,
det vill knappt jag heller (och troligen inte dom andra heller,men dom sa ju inget)
Men då säger bara min sambo:nehe..men du behöver inte det heller Mia,sov vidare du...
Säkert var det i välmening,men sen tänkte jag...inte en chans att jag missar detta,
jag vill ju vara med,hade haft skitkul m.m

Men nu när jag tänkte efter så sa han nog bara så för att slippa dra i mig i båten,
han hade ju haft lite lättare att ro om mina kilo hade *plockats*bort lite fint...
Ha ha...tur att jag följde med,där fick dom...!!!

En mkt lyckad helg blev det,och 10kg kräftor som fick kokas och fixas i många,
många timmar...och dom ser goda ut!!!
Det var helt klart värt allt slit,allt man frusit,all rädsla,all trötthet,allt letande efter
dillkronor i hela kommunen m.m
Tack Lasse och Jacqueline, för att vi fick följa med er...kram kram

En lista för er andra nybörjare:::
1.varma kläder
2.gott humör
3.regn/vind kläder
4.EGEN FICKLAMPA MED NYA BATTERIER..................

P.s Min snälla mysiga kompis säger lite snällt : här Mia om du vill ha en ficklampa,
ger mig en som jag kan lova er att jag knappt kunde se mina egna fötter 3 cm framför mig,
men apgarva gjorde dom åt mig på sjön när jag skulle HJÄLPA TILL!!!!!
                                                                                                                                D.s

MIA




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju bra att ni hade kul :)
Det hade vi me, utan er hade det inte gott!!
Det blev mkt lyckat trots blåsten,kylan, dillen som vi inte hade och den dåliga ficklampan ( som faktiskt va Mias´ karls ficklampa) som jag inte hade en aning om va så dålig hehe men men
det gjorde ju inget för vi fick oss ett antal goda skratt *fniss*!
Hoppas vi gör om detta, om inte på sjön i år ,
med andra galna upptåg :)
Många kramar och
tack själva för hjälpen....
Ses snart igen :)

2007-09-17 @ 12:39:05
Postat av: Vicke

Tips för nybörjare...av en nybörjare???Ehh, jag brukar inte koka kräftar men ett tips till er: fixa dillkronor INNAN, helst sådana år då det är svårt att få tag på dillkronor i hela landet!!!Typ som år 2007...

2007-09-17 @ 21:17:51
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Mia

Ha ha....hade vi haft 1 kg dillkronor hade vi säkert inte fått en enda kräfta....*s*
Mia

2007-09-18 @ 18:34:35
URL: http://mia71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0