KUL!!!

Fick 6....stk kommentarer på mitt senaste inlägg,det var ju skoj.
Och som det verkade så var det ett hett *ämne*oxså..*s*
Måste bara tillägga en sak,jag går inte hos en privat läkare,
men om jag hade gjort det så hade jag inte behövt betala mer
för det än hos den eller dom 40 olika läkare jag hamnar hos
när jag besöker  vårdcentralen.

Om man har tur att få komma till läkaren med sina barn eller
med sig själv,så har man till 99% chans att INTE få en läkare
man har träffat förrut,och hur kul är det???
När jag går till min privata tandläkare,som oxså kostar samma
som på folktandvården,är det 100% säkert att jag får samma,
eftersom det bara är en som driver den.

För egen del kan jag säga att det känns tryggt att få samma
tandläkare som rotar i munnen på mig varje gång än om jag helt
plötsligt skulle få en annan. Då ska man börja om att berätta
om sin skräck,varför man tjuter när man sätter sig i stolen o.s.v
Det som är nackdelen när man går till en privat läkare är att
om den läkaren skulle ha semester så blir man inte väl mött
i telefonen om man blir tvungen att uppsöka läkare på vårdcentralen just då...

Så vad är skillnaden? Ingen,jag blir sällan/aldrig väl mött då
jag i dag som tillhör vårdcentralen ringer och verkligen behöver få komma
med mina barn/mig...så jag skulle lika gärna kunna byta över och
bli vänligt bemött 48 veckor under året och hoppas att man inte
behöver sjukvård under de andra 4 veckorna...

Mia

Kommentarer
Postat av: Vicke

Jag
håller med dig....kul med ett ämne som berör folk.Intressant!Detta kan vi prata om igen.KRAM världens bästa storasyster.

2007-09-09 @ 21:34:51
URL: http://vickepicke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0