Möte e kul...

Jag tycker det är jätteskoj med många barn!
Denna vecka får jag äran att gå på ett utvecklingssamtal
och 2 föräldrarmöten. Det ena är i 4:an,och det är
ju jätteskoj att få träffa alla nya föräldrar,det andra är
ett av alla 10-20 möten vi har haft i denna struliga
klass sedan 4:an,nu har dom börjat 6:an.!

Men har man många barn så har man,på Lördag
har de öppet hus på gymnasiet där store sonen
börjat...så sysslolösa blir vi inte!!!
Det bästa med att ha många barn i alla dess åldrar
är att man får vip-plats på skolavslutningen i kyrkan!
Det får vi ju givetvis inte men det vore inte fel...

När man ska gå på 3 olika *sittningar* i kyrkan och
höra samma sak lika många gånger så tycker jag man ska få det..
Vi ska in med den första,ut och samlas,ge blommor,ta kort och
sen springa in igen och upprepa detta 2 gånger till!!!
Det är tur jag i bland har min egen lilla papparatzzi med mig,
min syrra!!!*puss till dej*

Nåväl,det brukar lugna ner sig med möten sedan,bara vi kommer in mot
November månad så är det betydligt lugnare...
Och i år tror jag inte jag ens är klassmamma,det kan bli lite körigt
då jag varit det samtidigt i 2 klasser...
Men det hade varit  värre om jag hade haft 5 samtidigt,så
jag ska aldrig mer klaga,jag lovar!!!
Mia

Kommentarer
Postat av: Vicke

Det bästa vore att skaffa en liten placering för då har du ngt att skylla på: nej jag kan inte tyvärr för lillen har halsfluss, nej tyvärr lillen har öroninflammation, tyvärr lillen har influensa...osv osv...Då slipper du alla möten!!!Tur att du e social i alla fall, det e inte alla som e det.

2007-09-24 @ 21:43:25
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Peter Andersson

Vi lärare försöker få fler föräldrar (eller någon över huvud taget) till skolan eftersom vi anser de ska vara lite intresserade av sitt barns skolgång. Det går trögt vill jag lova, tyvärr!

2007-09-25 @ 16:08:58
URL: http://pppeter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0