curlingmamma, fjantmamma eller monstermamma???

Vem har nånsin påstått att det är lätt att uppfostra barn?
Små barn-små bekymmer, stora barn-stora bekymmer,
det är ett talesätt som jag nu med tre tonåringar kan skriva
under på....

Hur man än vänder och vrider så har man ofta dåligt samvete!
Tyvärr har inte tonåringar det....

Nåja, nu har jag tittat klart på sos-familj.
Jag kan nu med facit på hand tycka: mina monster e kanske inte SÅ illa....

Denna 16 åriga tjej har rökt sedan hon var 12år, i dag är hon 16 år.
Och i programmet ser man henne röka tillsammans med mamman!?

Det är för helsike en lag som säger att de inte FÅR röka/dricka....
och då ser man att det e ok att göra det med den som ändå ska sätta gränserna..??

Jag har haft många dispyter, möte,gräl o.s.v med ett av mina stora monster,
men jag kan säga...den kvällen vi grälade med honom om diverse saker och
jag fick se att han hade en SNUSPRILLA under läppen....

Då trodde jag att jag skulle få hjärnsläpp totalt!!!
Helt lugn sa han bara att han fått en prilla av en kompis...

Även om han nu är 17 och ett halvt, är det ändå VI som bestämmer.
Han fick spotta ut snusen direkt, och jag sände i väg ett sms till hans snälle (??)
vän som hade gett honom en prilla för att tala om att jag accepterar inte att
han ger honom sånt skit.

Är det 18 år så är det, men som min store (i bland kloke son) sa:
Men mamma, även om jag hade fyllt 18 år hade jag inte fått snusa för dig!!!
Nej, inte i vårt hus, men det hade inte varit olagligt då.

Ska ungarna använda nikotin/alkohol mot min vilja ska de banne mig inte göra det
i mitt/vårt hus, antingen de är myndiga eller ej...

Och kanske....kanske.....så blir det inte lika lätt för dom om det inte blir tillåtet hemma även om de blir myndiga...
Det vore skönt om dom slapp bli beroende av sånt skit!!

Ja, jag tror inte jag är nån curlingmamma i alla fall....
kanske fjantmamma i bland.....
men oftast är jag nog en monstermamma.....(tror ungarna håller med)

Det ÄR inte lätt att uppfostra barn!
Men man får göra sitt bästa...

Kommentarer
Postat av: Eva Skullman

Tycker du gör ett jättebra jobb som mamma. Jag tror faktiskt inte att man kan ha en bättre mamma än vad du är. Du är HÅRD med RÄTTVIS! Du får dras med mycket men du är tuff och gör det som är rätt iaf.

2008-12-09 @ 21:57:59
Postat av: mia

Tack för de fina orden syster...de värmde!!

Du var inte heller så lätt att uppfostra...men titta vilken fin tjej du blivit i dag...ler

Love u

2008-12-09 @ 22:10:57
Postat av: vicke

Små barn-små bekymmer!!!Fan, det betyder att jag måste flytta hemmifrån innan Theo fyller 6!!!



Håller med Eva: du måste vara världens bästa mamma! Kram.

2008-12-10 @ 20:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0