julskyltning...

Det var en mkt mysig julskyltning i år med många stånd. (inte människostånd alltså)
Tyvärr var det jäkligt kallt, och som vanligt för lite kläder på sig.

Jag och min energiske son hade bestämt med klassen och stå
och sälja lotter,hembakat m.m

Jag fick tag i en snäll mamma som lovade att stå med mig, så
att jag slapp stå med ungarna helt själv.

Vi tyckte det var bra om vi fick in några hundralappar till deras klass...
kakorna gav ju faktiskt 5500kr. ( tips till alla klassmammor)

Men efter att ha stått mellan halv ett till nästan halv sex var vi nästan
ihjälfrusna...men eleverna,dom som hjälpte till, var duktiga!

När vi räknat pengarna var vi supernöjda : 3400kr!!!
På knappt en termin har ungarna tjänat nästan 9000kr...

Bra jobbat...allt går om man vill...och har en klass som vill mkt...
Min söte son sa att nu kan jag vila lite, till våren vill han att jag avslutar med en stor auktion.

Om jag inte ska vara med som klassförälder mer...pust...
Jag tycker det är kul, jag har tid ( eller tar mig tid) och gillar att vara med ungarna.

När ungarna blir större vad gör jag då???
Ha!!! Då har syrran lovat mig att jag får vara klassförälder då det är hennes tur...

Vilken tur jag har!!!

P.s Varför är det nästan alltid klassmammor och inte klasspappor??? D.s



Kommentarer
Postat av: Anonym

Att det inte var människostånd du menade förstod vi nog, eftersom du tyckte att det var mysigt...När ska du lära dig att klä dig efter väder?!

2008-12-03 @ 15:06:18
Postat av: Peter Andersson

Vad gäller klassmamma VS klasspappor är detta ännu ett bevis på att utvecklingen gällande jämställdhet går otroligt långsamt.



Barnen backar fortfarande när en kille ska träffa bollen i brännboll. När det är tjejens tur springer alla fram närmare slagmannen...



Eller när den lilla tjejen slår sig så kan det låta "oooh men lilla vännen, hur gick det?" medan "äsch, det var inget. Det är bara att resa sig upp" när den lilla killen slår sig...

2008-12-05 @ 19:57:42
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: vicke

Peter, att man backar när killarna slår i brännboll kan ha att göra med att killar OFTAST slår hådare = bollen kommer längre! Faktiskt! Så är det bara.



Och jag kan tycka att jämställdheten börjar bli väldigt överdriven när man till och med pratar om att pojkar borde få vara LUCIOR! Allvarligt talat; vart är vi på väg?



Ska killar ha mens oxå (för föda barn har de ju redan börjat med)...jag bara bävar.

2008-12-05 @ 21:47:21
Postat av: Anonym

vicke....din son var ju själv en söt tärna!!!

2008-12-06 @ 14:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0