Lugn jul...

Det blir som vanligt en lugn jul,
vi ska vara hos oss, och vi börjar med
att äta grötfrukost på morgonen i hop.

Jag går av mitt nattpass kl.07.00 på
julafton och då har barnen och sambon
fixat julfrukosten

Sedan måste jag sova några timmar,
barnen leker/spelar eller nån av de stora
kanske till o med lägger sig en stund efter
frukost (så tidigt som den är så..)

Vi har handlat lite grann, ska handla lite till
men inte massa övedrivet i år...(faktiskt)
Vi var ganska bra på det förra året oxså,
att inte övedriva alltså...

Vårt fadderbarn har fått sin del (det sker ju varje månad)
sedan har vi skänkt till hjälpfonden i år till jul (tror det är seriöst)
Och nu har vi fixat vaccin med unicefs hjälp.

Det som fattas är att vi inte kommit på nåt bra sätt att fira jul
med alla ensamma personer, gamla som unga...
Alla som inte VILL vara själva....det är lite knepigt...

Men vi syskon får väl komma på nåt bra sätt, kanske kommer
vi på nån bra lösning, kanske inte...
Men vi får skicka ut dig syrran (vicke)...så kan du knacka på
alla dörrar...

Eller tar jag med alla hem då jag går av mitt pass.....
Men det e ju dom ute i husen vi vill åt.....
Nåja, vi får se...julen kommer att vara lugn...

Ha det bra gott folk!!!

Kommentarer
Postat av: vicke

Jag knackar gärna dörr...men vad ska jag säga? "Hej, om ni e ensamma o inte vill vara det, följ med till nygatan" Eller???



En sak till: varför just jag? Jag e ju folkskygg.

2008-12-10 @ 20:09:14
Postat av: Peter Andersson

Mm, det torde bli en lika lugn och fridfull jul som vanligt nere hos er... Glöm inte fixa tomte i tid i år bara...

2008-12-10 @ 21:53:32
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, så kan du säga kära syster...det blev du för att ingen annan vågar...peter har ju sitt på sin lott då han köper tidningen....skratt..och sen behöver du lära dej att prata me folk...

2008-12-11 @ 17:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0