Mina barn...

...och andras ungar....
I bland blir jag sååå trött på ungdomarna, jag tål rätt mkt, är inte såå värst petig,gnällig,
eller för den delen sträng heller...( enligt mig själv)

Jag gillar då alla ungar är hos oss, både våra och andras...
MEN jag tål inte att ungarna bara tar allt för givet....

Ska man sova 3-4 stycken på madrassen, skavfötters m.m i rummen, då tycker jag banne
mig att alla ( inte bara de boende barnen) kan plocka upp sin skit efter sig....

Det ser ut som kriget i ungdomarnas rum i bland, som en svinstia...
Och när halv matbordet är fullt med stora ungdomar, då tycker jag VERKLIGEN att man
ska TACKA för maten man får!!!!

Jag struntar blankt i hur de gör i sina hem, men i vårt tackar man då man går i från bordet.
När våra egna gör det, och till och med minsta kusinen som inte ens fyllt tre år gör det.......
då börjar man ju undra...!!?? Jag tjatar jämt på mina att de ska sköta sig bra borta, det förväntar
jag mig att de gör!!!

Det är såå trist att behöva tjata på dem, men man är ju tvungen....
Men ändå, fast jag skäller på de andra ungarna, likamycket som på mina så verkar dom trivas
här mkt bra ändå!!??

De kommer och går, bär in pelletsen då jag ber hela högen hjälpa till, går till sophanteringen och sortera alla papperspåsar då jag har fullt, handlar då jag säger till......
Så visst kan dom, både mina o de andra ungarna.

Men att ha iordning där de sover, kollar på film m.m det är dom INTE bra på...
Inte mina ungar; inte heller de andra......

Fast jag är oer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0