Äta eller svälta?



Jag slutade med nikotintuggummi
för snart 3 veckor sedan.
Hade ätit dom över ett år,
så nu tyckte jag det räckte.
Men det e inte lätt,saknar både snus,
cigg och tuggummi.

Men envis som jag e så hoppas jag det går!
Det stora stora problemet e att jag gick
upp så mkt då jag slutade med nikotinet.
Trodde det skulle hjälpa med nikotintuggummi
men icke,vågen gick uppåt!!!*snyft*

Så nu tänkte jag:om jag slutar tugga nikotin,
samtidigt som jag slutar äta (inte helt )
så kanske jag inte går upp i allafall!?
Därför e gurka skitbra!

Det e inte så enkelt att sluta äta då man
bestämt sig för att försöka gå ner i vikt.
Känns nästan som man svälter,
(stackars dom som gör det)
men det känns som jag gör det..

Alltså,gurka börjar bli tjatigt..
Men eftersom det e skitnyttigt (har jag läst )
så äter jag det.
I dag sprang jag i allafall 5 km!
Sista km i ösregn!
Men jag sprang i allafall,det e ju
en bedrift bara det...

Att kroppen bara orka kånka runt på mig
så långt,och i ösregn dessutom.
Kroppen gnällde inte en enda gång,
den bara hängde på....väntade väl på
belöningen sedan...

Och det fick den:0,5 l vatten och en halv gurka!
Men jag åt en god sallad till lunch.*ler*
Lika rörigt inlägg som det e rörigt i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Eva J

Du är så duktig! Du ska få en kram på fredag kväll bara för det! Puss puss

2008-01-21 @ 22:28:53
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Vicke

Det e fan inte klokt så duktig du är! Stor medalj till dig...vore bra om du kunde få med dig din syster oxå...Please!?

2008-01-22 @ 11:57:25
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: Peter Andersson

Grym disciplin! You makes us proud!

2008-01-22 @ 22:00:15
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Evelina

Du är så duktig vännen. Ett tips ;) Morötter är också jättegott, så slipper du äta gurka hela tiden! ;)

2008-01-25 @ 07:12:56
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0