Metropol.

Min bror hade ett inlägg på sin blogg som jag tyckte var intressant.
Han var på Metro och mötte många 12-13 åringar som var onyktra.
Man undrar varför?
Varför ska Metro ha rek 15 år i stället för leg 15?
Varför släpper dom in dessa onyktra ungdomarna?
Jag personligen tycker egentligen inte det har någon betydelse.
Många föräldrar säger att det e lättare att neka 12,13 14åringen då.
Visst det e det,jag håller med.
Men man måste våga vara förälder,våga säga NEJ.
En vän till mig sa,vaddå dom går ju ändå.
Mina barn har ALDRIG varit/fått vara där innan de är exakt 15 fyllda.
Det började me syrran när hon bodde här.
Jag var stenhård,hon tjatade.
Alexander tjatade från 14 års ålder,jag sa nej.
När det var Andreas tur i höstas så var det hans brorsa som tyckte han
kunde få hänga med.Och jag sa nej,om 2 veckor får han svarade jag.
Nu har jag BARA 3 kvar som inte är där ännu!!
Nu har dom åldern inne,den stora går dit och tycker själv det kan va småttingar där.
Vad e det för samhälle vi lever i?
Ska vi skylla allt på alla andra?
Vi måste våga säga nej,ta vårat ansvar,visa vem som bestämmer m.m
Nu e jag ABSOLUT inte bästa mamman på nåt sätt,e varken sämre eller bättre
än nån annan.Men jag VÅGAR säga nej till mina ungar och ta konsekvenserna av det.
Sedan tycker jag att Metro kan släppa in dom onyktra snorungarna MEN försöka ringa hem OM
dom ser att de är onyktra.
Jag har själv föräldrarvandrat innan ungarna gick dit,
dom apfulla småbarnen som stod o kräktes i buskarna skärper sig till 200% när de närmar
sig entren.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja, du var stenhård. Men när jag väl fick då var det inte kul. Metropol är bara pengaintresserade. Ush!

2008-01-30 @ 16:20:41
Postat av: Peter Andersson

Kommunerna runt om har slopat arrangerade fester för femtonåringar...

2008-01-31 @ 17:27:52
URL: http://pppeter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0