Pengar...

I dag hade jag kunnat låtsas vara rik.
Men hur kul är det?
Det hade varit betydligt trevligare att vara det på riktigt.

Men eftersom jag nu inte är rik, så hade jag kunnat leka...
Hmm...låter skitkul, eller hur?
Men min 13 åriga son och jag hade riktigt trevligt en stund.

Vi räknade pengar.
Först skulle vi räkna i hop så vi fick 10 850 kr för kakorna som uppfyllde hela vårt garage för ett tag sedan...
Sedan skulle vi räkna 2 olika jultidningsförlag, det ena på BARA 1800 kr....det andra på 6100kr.

Ni ser själva, skit vad mkt pengar!
Tänk att få spendera dom på en dag!!
Men det var bara att betala summorna på banken o va glad!

Jag kan ju tillägga: VAD SKÖNT det är att alla har sålt,betalat in och att kakorna är BORTA!
Och så HIMLA skönt att alla jultidningar är utlämnade,betalda (snart,min skuld e kvar) och fixade!
Nu äntligen kan jag pusta ut!!!

Det är ett hästjobb, även för mig. Även om det är meningen att ungarna sköter det mesta så är det ett stort ansvar.
Nu hoppas jag det dröjer LÄNGE innan nån unge i huset säljer jultidningar  igen ( hoppas på aldrig )
Nu ska jag bara VILA  framöver.

Vet bara inte hur man gör....*ler*

Kommentarer
Postat av: Eva S

Jag fattar inte hur du orkar med jultidningar år efter år..

2008-11-09 @ 16:46:17
Postat av: Anonym

för att ungen e helt insnöad på att lägga pengar på hög....mia

2008-11-09 @ 17:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0