Vad härligt med driftiga barn...

Min 13 åring är såå driftig och påhittig.
Han är såå snäll som valde in mig som klassförälder ( fast jag inte ens var där )
Jag fick äran(?) att beställa 280 kakburkar till klassen.

Hela garaget blev fullt och vi plockade o gjorde högar.
Han pratade om hur dom skulle få in pengar,det lät så här:

A: Mamma, om vi säljer så här många kakburkar varje termin,tjänar vi 30.000.

M: Ja, Albin,men det är mkt jobb med.

A: jo,men kan vi ha en auktion oxå, sist fick vi in nästan 6000kr.

M: vi får se, vi ska hinna med det oxå.

A: ja, men det gör vi. Kan vi ha en sån där du vet...*han funderar*..julmarknad.
Vi säljer lotter där man kan vinna en hemost,det tjänar vi på.

M: mmm   det kan vi nog...när då?

A: På julskyltningen...och så kan vi ha ett lotteri med hembakat.

M: ja, vi kan försöka hinna med det.

A: och sedan kan vi ha ett tomtelotteri oxså...

M: MMMM men du Albin,just nu har vi 280 burkar kakor. Ska vi inte ta och börja med det?

A: Jo, men mamma, vi måste ju hinna med allt medan du är klassförälder,då händer det ju alltid nåt.
    ( gott betyg, men fasiken vad trött jag kände mig, och då hade vi bara börjat med  EN sak)

M: Snälla Albin,tjata inte.

A: Nedå...undrar om jag vill jobba och tjäna så här mkt pengar när jag blir stor,eller om jag kommer att tröttna??

Min lille kille som hat blivit sååå stor..
Mia

Kommentarer
Postat av: Eva Skullman

Haha

2008-10-30 @ 23:18:09
Postat av: Eva Skullman

Vad söt han är! O rolig! Haha, hoppas han gör mer än sin mamma iaf! (Så det är han/de som drar in money och inte bara du alltså.. :) Puss

2008-10-30 @ 23:18:54
Postat av: Vicke

Smart kille den där...haha. Jag håller med honom fullständigt, det händer saker när du e inblandad...så passa på liksom.



I bland får jag den känslan av att du själv går i den klassen och det är därför du är så driftig. Eller tycker du helt enkelt inte att du har tillräckligt att göra.



Ett hus, fem barn, en oönskad hund och en ständigt frånvarande sambo... du är rastlös helt enkelt. Skaffa dig ett jobb...eller det har du visst redan också.



Vad kan du göra annars för att få tiden att gå? Hmm, låt mig tänka...JO, du kan väl typ försöka rädda hela världen, sy små kalsonger till alla killar i tredje världen, sticka klänningar till alla världens flickor, baka småkakor till alla senila pensionärer...eller nåt!?



Annars kan du kanske TAGGA ner lite och tänka på din hälsa, på dig själv...försöka njuta lite av att du redan är världsbäst!!!



Älskar dig, tokiga syster...

2008-10-31 @ 21:39:06
URL: http://vickepicke.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha ha...tokig? nejdå...bara galen!

Tänka på mig själv? Det har jag aldrig fått lära mig...s Älskar dej me....Mia

2008-11-02 @ 19:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0