Jag är bara en vanlig mamma...

Blir så irriterad då man läser om alla barn som far illa, skolor som inte har skolsköterska, kurator m.m
Det är väl inte ett dugg konstigt att det faktiskt idag är såå många ungdomar som hamnar snett i vårt samhälle.
En del klarar sig lindrigt undan, en del inte.

En del har trots allt en familj som ställer upp, har kapasiteten och orken att hjälpa dem.
Men när det då inte finns en familj bakom denna lilla ensamma varelsen, vad händer då?
Då det inte finns någon skolsköterska/kurator som lyssnar och kan stötta upp.?!

Det är ju som sagt inte BARA mellan 8-14 (eller vad det nu kan vara ) en dag i veckan dessa ungdomar
med problem behöver prata, få hjälp m.m
Och att bara ha någon vuxen att prata med är superviktigt, antingen du mår bra eller inte.

Ungdomarna vill bli SEDDA, komma till skolan och få vara en del av gemenskpen.
Hur ska vi få folket att stanna i vår kommun då det händer så här?
Hur ska vi kunna ha en bra profil utåt mot folk utifrån då man ser vad som händer med skolan?

Vårt nya kommunalråd skriver att vi måste få en inflytt och inte utflytt i kommunen.
Men vad ska hon locka med? Bra skola?
Det är väl ändå dock mest barnfamiljerna/yngre generationen som vi vill få in.

Det är tragiskt att det ska behöva vara så här.
Man ska kunna vara stolt över sin kommun, man ska kunna vara stolt och glad över att våra
barn får en bra skolgång, att de blir sedda, är trygga och allt som hör till.

Men det kan jag säga, med handen på hjärtat, var glad så länge era barn inte går på högstadiet.
Och då menar jag INTE att kritisera lärarna, de gör nog vad de kan MEN allt annat runtomkring,
arbetssätt som eleverna tycker är rörigt, det hårda klimatet, de vuxna som inte visar sig, och nu
då det som står i tidningen, ingen skolsköterska/kurator som finns där BLAND barnen.

Hur ska det sluta?
Vad kan/ska man göra?
Hur många står bakom?

Jag är bara en vanlig mamma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir så FÖRBANNAD,att det kan gå till såhär i denna kommun 2009??!!! Detta är iofs inte den enda kommunen,men nu bor vi ju här (än sålänge).

Vi borde gå ner på ett kommunfullmäktigemöte och ställa lite frågor på den långa halvtimma(tror jag det är) som vi allmänheten har till förfogande.

Men som vi vet både du och jag så lär vi varken få ett JA eller nej,men det är ju en början.

Men hur får vi med oss alla andra?? finns det någon mer som undrar,tycker eller tänker som vi??

Ja det vet vi ju att det finns,men man måste också våga och orka göra nått.

Upp med nävarna från byxfickorna,vi måste agera, jag blir så frustrerad när jag ser så många ungar mår dåligt idag och varför ? Ja det kan man undra, vart finns de vuxna?För det är väl ändå vi vuxna som kan föregå med gott ex. och lära våra barn hur vi ska göra.

Ja det finns en del pärlor men dom blir bortmutade eller sparkade av kommunen.

Vi måste göra nått,drogerna flödar,skolorna blir bara sämre och allt mindre vuxna finns att tillgå för ungdomar som behöver någon för att komma på rätt köl !!

UPP TILL KAMP.... vi måste vara rädda om det BÄSTA vi har. kram// J

2009-02-11 @ 19:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0