Jaktpremiär!!!

Nu, har jag ÄNTLIGEN efter 18 år följt med Ronnie och hunden till skogen..
Jag tänkte att det här blir nog  ganska bra...dock lite tidigt för min smak...
Då klockan började ringa 05.20 trodde ju jag att vi skulle gå upp!!

Men döm om min förvåning!? vi skulle visst snooza till 06.00 ( det gör kanske jaktnissar, vad vet jag?)
Då vi gick upp så var det dax att gå på kläderjakt, inga prasslande kläder, inga tunna eller för tjocka kläder.
Vad fasiken ska man ha på sig då?

Nåja, ut kom vi innan 07.00 med kaffetermos (borde vara det viktigaste,men det var det tydligen INTE ) och bröten...
Vi såg rådjur direkt, så att tag trodde jag att det skulle bli riktigt spännande.
Men den fyrbenta saken vi hade med begrep inte riktigt vad hon skulle göra....

Och det tycker jag allt....köper man en sådan dyrgrip för 10 000kr så borde det väl ändå ingå
att dom ska kunna jaga...typ direkt...;)
Men det var visst inte såå enkelt..

Då vi hade försökt få henne att fatta ggr flera, vi hade gått upp och ner för hur många berg som helst  (två eller nåt...) sett flera rådjur och visat henne var dom stod så gav vi upp.....
Då var det bara FIKAT kvar (hade längtat efter kaffe i 2 timmar)

Där satt vi i solen och drack gott kaffe och åt mackor och NJÖT!!
Jag hade på mig mina fiiina nya vita stövlar som BARA var halvlånga så att det knappt kunde kallas för stövlar (och Ronnie vet sånt) och ett par prasselbyxor,tjock tröja/jacka....OCH en ....

SKITFIN orange södrakeps, typ 2 nummer för liten.....ALLT, för att synas, så ingen kommer och skjuter mig i stället...
Blöta och trötta åkte vi sedan hem, och vilade (man e skittrött då man har varit i skogen och jagat, nu fattar jag det äntligen)

En bra morgon trots allt, letar ni hund? Då finns det en på blocket.se....he he he

Kommentarer
Postat av: vicke

Min sambo gillar nog att du gör lite reklam i skogen...Kul att du äntligen följde med din älskling ut...han har ju väntat i ett antal år ;). Roligt oxå med en uppdatering- me like! Ha det bra söta syster. Pussar o kramar.

2009-09-20 @ 20:24:28
Postat av: Eva

Hej! Kul att du äntligen har uppdaterat och att du inte bara lever för Facebook. :) Haha. Bra att du gav dig med på Ronnies största intresse. Måste han ha gillat. :) Nu får han följa med dig på ngt, och ditt är väl att springa runt spåret va? ;) Love u all. Puss

2009-09-21 @ 00:35:07
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så härligt å läsa,skogen är härlig,jaget nja inget för mig. Ja just det undra va Ronnie ska följa me på? hehe ha det gött kramkram

2009-09-21 @ 10:10:55
Postat av: mia

han var ju med mig och sprang 3km spåret bara för att jag skulle följa med honom...sedan att det tar 4 år för mig kan ju ingen hjälpa...;)

2009-09-21 @ 13:59:02
Postat av: Cissi

Härligt det lät...med fikat ute i skogen,jakt är nog inget för mig heller om man ska vara tyst...kört! Men intresset att hänga med en gång finns ändå...mest för man tror att det ska vara nåt spänning med jakt. Roligt att prova varandras intresse. Hunden tar jag gärna :) men då få jag sätta ut gubben min på blocket istället :)....nääää.

Kram

2009-09-22 @ 11:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0