Bettan och jag....

Köpte min cykel Bettan för 11 år sedan. Hon var dyr som attans, tror det var nästan niotusen. Gubben gick i taket, och tyckte vi skulle köpa en bil till men jag LOVADE att cykla till jobbet i ur och skur...( enkel resa 13 km )

Sagt och gjort, jag cyklade jämt, i ur och skur, vår, sommar, höst och vinter innan snön kom....
Det var inte alltid så skönt att sätta sig på sadlen 05.50 men det gick, bara man har bestämt sig....

Nu 11 år senare är hon lite rostig, och matt men hon duger. Förra året byttes  däck, putsade till henne och hade in henne på verkstaden....hon blev fin igen...

Lite nostalgi e det allt, skittöntigt men ändå lite kul....I samband med att jag köpte henne så var jag ju såklart tvungen å ha en riktig hjälm, vadderade cykelbyxor och givetvis en ordentlig träningsoverall som höll bort blåsten och lite regn...(gubben blev pank då jag var klar)

Jag har kvar ALLA dom grejerna, men jag kan säga att den där skitdyra träningsoverallen som kostade skjortan den har krypt......alltså, som jag sa; jag kan ju inte hjälpa att tvättmaskinen krymper mina kläder...eller hur??

Men I DAG....då Bettan var pumpad och klar, hjälmen var framme, liksom den vadderade fula blöjbyxan likaså så fick jag en tanke....
Attans om jag skulle prova dressen igen, de e ju några år sedan...

Jösses amalia, den åkte på, jag kunde ha den utan att spräcka några sömmar, utan att det stramade i baken, låren eller armarna. Den satt nästan perfekt (snart kanske)....
Så nu känns det som för 11 år sedan när Bettan och jag sticker ut....

Och ja, jag vet....jag är inte 28 år längre, jag blir 39 snart...MEN glad är jag i alla fall, hur larvigt det än må vara.....

Kommentarer
Postat av: J:K

Söta DU :) <3

2010-04-19 @ 21:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0