Perfekt tajming!

I dag drog min käre gubbe i väg på minst en och en halv veckas jobb...i Lettland.!?
Inte nog med att jag tyckte jäkligt synd om mig själv som blev ensam kvar med våra fem ungar,
utan jag tyckte synd om gubben som oxså, eller i alla fall lite...

Han får ju inte träffa oss heller på ett tag, han missar ju att tjata på ungarna om att plocka i ordning, ta ut hunden och allt vad det brukar vara i huset...he he he

Och inte nog med att han missar allt sånt, han missade ÖVERSVÄMNINGEN oxså!! Vilken syn, det kan jag lova.
Tjejerna badar och syrran och jag gör placeringskort till gubbens 40 årskalas...
Hon tittar förbi mig och säger nåt om att det rinner vatten längs taket i KÖKET!!!

Bråttom, bråttom blir det upp till övervåningen där allt simmar i vatten, i badrummet står tjejerna i 2 cm vatten och undrar vad som händer...??? DET undrade vi oxså...Jag, syrran och de stora grabbarna börjar torka.
Vi inser snabbt att det inte går med skurspann, vi tar ALLA hustes 100 badlakan och lägger ut....

Sedan skriker nån nerifrån att det rinner från taken, papptaket i hallen går sönder, det sipprar ut vatten.
Längs hela kanten ut till köket kommer det vatten, syrran hämtar spann och bunkar från skåpen och lägger ut...
Då ropar ena sonen att det spridit sig till källaren oxså....då vet jag inte om jag ska skratta eller gråta MEN jag e jäkligt nära att börja tjuta...

Efter mkt om och men så ligger alla husets badlakan på tre våningar, det rinner lite här och där från kök, toa och hall...och huset e upp och nervänt....
Dax o kavla upp armarna och ta bort papptak....har inte en blekaste aning HUR man gör. Men det går nog, det hoppas jag...

Nå, det var ingen bra dag, men ingen drunknade, vi har ännu tak över huvudet och humorn i behåll...
Så, varför klagar jag??? För att jag är så JÄKLA trött.....

Kommentarer
Postat av: Peter

Låter inte kul. Nu får ni ut pengar på försäkringen men hur ser huset egentligen ut efter detta?

2010-04-16 @ 17:39:46
URL: http://pppeter.blogg.se/orebro
Postat av: Kate

Hoppas du haft en bra dag! :D

2010-04-16 @ 17:59:43
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/
Postat av: desiree !

Hej.

Mycket härlig blogg.

Kika hemskt gärna in hos mig, och lämna en kommentar. Om du gillar bloggen, varför inte följa den via bloglovin'? Ha en fortsatt trevlig dag.

Kramar :)

2010-04-16 @ 18:45:26
URL: http://desireejosephine.blogg.se/
Postat av: Victoria

Haha. Den där KATE verkar verkligen ha läst ditt inlägg Mia. "Hoppas du har haft en bra dag". In my ass! Och Desiree har säkert läst den oxå...hur ORKAR människor lägga ner så mycket energi på att göra reklam för sina bloggar. SUCK: Jo...Mia hade en SKITBRA dag brudar. Skitbrudar.

2010-04-17 @ 22:32:29
Postat av: cepgrjc

Jivun inuyeg, uzaxo ur yoborin jo mo ak umuwo sijohafaza!!!

2012-10-16 @ 08:50:53
URL: http://www.leginife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0