Fröken sumba och jag...

Alltså, jag hade verkligen LOVAT Jackie och Cissi att i alla fall pröva sumba. Och som ni vet, ni som känner mig, att har jag lovat, så har jag..;) Det hela började med att jag talade om här hemma att jag skulle gå. Min fina make (som enlig honom själv inte är lite sotis) undrade om jag skulle börja med det oxså..samba, gno mot typ andra eller...he he he

Nåja, inte för att jag egentligen visste mer än honom, förutom stavningen då kanske..?! I alla fall, nu har det tydligen hållt på ett antal veckor. Och då ska jag, sent om sides prova. Då spinningen är mellan 18.30-19.50 så hade jag gott om tid att byta om på, hela 10 minuter.

Men tji fick jag, den envisna ledaren vi hade skulle tydligen köra HELT slut på mig och höll på till 19.58! Jag fick ta min packning och SPRINGA svettig och äcklig till nästa sal. ALLA, och då menar jag ALLA hade ställt upp sig..UTOM Jackie och jag. Jag som inte ens hade BYTT OM! Där kom jag i mina vadderade blöjbyxor och tajta fula (enligt mannen)linne som jag svettat ner och tittade på mina vän..HON minsann hade hippa snygga långbyxor, värsta  sumbafina linnet och så...typ hur MODERN som helst ju..;(

Men, så var det, vi ställde oss längs NER, längst BAK och showen kunde börja. Inte en levande varelse hade talat om att man ska använda BÅDE ben, armar,rumpa och tuttar SAMTIDIGT!!! Alltså hallå, när min tjocka rumpa väl började röra på sig, så ska nu ju inte tro dallret stannade förrän sumbapasset var slut.

För att inte tala om tuttarna? Dom små hade jag tryckt i en för liten sport-bh så det fanns inte en chans på miljonen att dom KUNDE röra sig. (inte för att dom gör det i vanliga fall heller)
Så hur spännande kan det DÅ vara att köra sumba?

Hade det inte varit för att musiken var bra, då hade jag gått omedelbart. INGEN hade sagt att det var 6800 steg på ETT pass! Undrar om jag ens klarade 68? Och VET NI VAD? Man stog inte bara åt ett håll, man vände sig om så att JAG STOG LÄNGST FRAM!!! Jösses vilken pärs! Svettig som fasen blev jag oxså, men jag höll i, skam den som ger sig....

Nå, hade jag bara börjat från början när ALLA andra gjorde det så hade jag kunnat tänka mig att gå på detta 4 GÅNGER i veckan, typ skita i ungarna,mannen och bara lära mig vicka på rumpan och att få tuttarna att skaka loss AV SIG SJÄLVT!! Hade till och med kunnat köpa såna hippa kläder som Jackie hade...

Nej, ärligt talat gott folk, det finns folk till allt. Jag är STENSÄKER på att något måste dom gå på dom där ledarna, hur kan dom annars vara så satans pigga? Att i 300 km/h kunna flänga runt så med sin kropp och dessutom få med sig 30 dårar som TROR dom hänger med??

Man får göra vad man vill, men ni som inte har testat sumba; NI MÅSTE PROVA!!!!
Hade väl typ aldrig trott att jag med mina två träben skulle ÖVERLEVA ett sånt här pass och dessutom tycka det var ROLIGT, fast jag inte klarade 6800 steg, kunde vicka på rumpan eller skaka tuttarna så att dom rörde på sig...

Jackie; jag förlåter dig! Det var roligt, jag lovar!!!! Cissi och Angelica; Vad ni e duktiga!!!


Kommentarer
Postat av: hon med dom HIPPA kläderna :)

HAHAHAHHAHHAA ok va bra att det va roligt för då fortsätter du att hålla mig sällskap :). kram på dig

2010-11-02 @ 23:16:06
Postat av: Energiska ledaren :)

Hahahaha kul att du hade roligt på passet :) för det är vad Zumba handlar om! O du vi ses på söndag väl? :) Bra jobbat Jackie (som drog med henne till passet) Kram o skönt att du överlevde ;)

2010-11-03 @ 06:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0