Mia - Mamma till sju ungar!

Det låter lite häftigt tycker jag; Mia- Mamma till sju ungar..;) Nu är det ju så att det BOKSTAVLIGT talat inte är så att jag är bio-mamma till alla. Men vad spelar det för roll? Egentligen? Det är inte alltid blod som är tjockare än vatten...så sant så.

För många år sedan sa jag till min man (sambo på den tiden och 19 år framåt) att jag tänker minsann ha MINST 4 ungar, så det så. Han tyckte gott att det räckte med 3...;(
Han visste inte då, att någon bestämmanderätt i det,det kommer han aldrig få.

Jag hade ju en grabb innan,typ den fick han på köpet. Sedan skaffade vi två till, och då helt plötsligt kunde han tänka sig en till,typ direkt. Han hade nog inte fattat hur jäkla ont det gjort att föda barn, så ens tanken på att ha sex var rent av omöjligt...;)

Vi var ganska nöjda dock med tre, men efter åren som gått har ytterligare 4 små knattar flyttat in, och det är härligt.
Att ha ungar från 3 år upp till 20år är lite häftigt,roligt och i bland alldeles för skitjobbigt..;)
Men även om det i bland blir kaos i huset, så ordnar det sig alltid i slutändan...

Jag är inte felfri,absolut inte och inte bättre eller sämre än andra mammor. Men jag skulle inte byta bort mitt liv till ett lugnare liv,med lugnare ungar eller så...Jag är glad att jag har dom, snart växer dom upp och drar hemifrån.
Det är inte alltid en dans på rosor,men man får vänja sig vid att dansa på tulpaner oxså,det går minst lika bra det med.

Mia - Mamma till sju ungar


Kommentarer
Postat av: Eva

Det du skriver stämmer inte.

Du ÄR faktiskt bättre än alla mammaor.

Iaf en av de bästa.

Du är en cool mamma, ärlig mamma,. öppen mamma och inga krusiduller. Coolt!

Puss <3

2011-09-14 @ 21:33:21
URL: http://modefrizon.blogg.se/
Postat av: mia

tack syster...LU

2011-09-14 @ 22:33:44
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Och vilken mamma är du?! Jo du är en av de bästa mammorna. Mia jag beundrar verkligen dig, är jag hälften så bra mamma som du är jag nöjd ;) hihi... Du har verkligen ett hjärta av guld... ♥ kramar fina du

2011-09-15 @ 08:30:32
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0