Nu rymmer mannen igen...

Nu blir vi själva igen, mannen drar till Lettland,Estland eller Litauen eller vad 17 det heter. Tror det var det förstnämnda, men det kvittar ju,inte särskilt kul vad det än är han ska. Han åker i morgon och kommer hem Lördag kväll.

Vad ska vi nu hitta på? Tv-rummet e ju renoverat,likaså hallen, och övriga rum e ok...
Köket borde renoveras inom den närmsta framtiden (innan vi sitter på hemmet i alla fall)

Men där känner jag mig inte så *duktig* så att jag bara skulle typ slå bort det gamla köket. Inte heller känner jag för att sitta på kåken för att jag rånat banken för att kunna betala skiten som ska vara när allt e utrivet.

Och väggarna har jag LOVAT mannen att inte slå ner, förra gången gick det inte så bra, huset *satte*sig som det heter.
Men då fixade jag det genom att hyvla lite på dörrarna (så att det gick å stänga dörrarna uppe) Pojkarna lovade inte berätta för pappa..( den lille sa direkt att det var svårt att stänga dörren)

Men det e länge sen jag gjorde en sån STOR dumhet. Tv-rummet var ju under all kontroll i höstas. Jag hade ju kollat så det fanns pengar, hade tjatat hit folk och vips så började jag å grabbarna bära ut alla möbler (vi behövde ändå nya)
Jag rev tapeter, spacklade å slipade,nytt tak,slipat golv och tapetsering gjorde susen. Marimekkotapeten blev super!!

Mannen hade misstänkt att jag sysslade med något, och han fick RÄTT!!!
Nästan enda gången han hade rätt kan jag säga.
Men han blev nöjd (fasen vore ju annars)

Men denna gången skiter jag i att renovera, det känns lite jobbigt
* 7 ungar som ska ha mat,läxor
*möte på skolan
* hunden
* och allt annat som säkert kommer att ploppa upp, som det brukar vara....

Tiden finns inte
Pengarna finns inte
Fantasin finns inte

Nee...jag ska bara sitta hemma och LÄNGTA efter honom,ja det ska jag.


Kommentarer
Postat av: Eva

Du kan komma upp hit o hjälpa mig o tapetsera/måla mina 2 sovrum! ;)



Puss

2011-09-19 @ 00:20:17
URL: http://modefrizon.blogg.se/
Postat av: mia

japp...;)

2011-09-19 @ 10:16:58
URL: http://mia71.blogg.se/
Postat av: Eva

Du är fortfarande inte här!

2011-09-22 @ 22:59:39
URL: http://modefrizon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0