Bästa bantningstipset!!

Ha!! Nu har jag hittat BÄSTA bantningstipset.

Efter att ha *gått av sitt nattpass* vid sju i morse,
så sov jag från 07,30-11.40....det räcker!

Upp lite lagom slötempo...läste tidningen,åt frukost,
och slutade med en sköön dusch...

Klar vid 12.30...
13.00 kom två underbara,vilda, men ack så härliga ungar.
En tjej på 3 och en kille på 5...(skulle va barnvakt mellan 13-?)
Efter dom kom mina lika underbara systersöner på 2 (snart 3)
och 5...lika vilda och härliga....

Det dröjde inte många minuter förrän mina två egna  små kom hem,
och varför ska man ens tro att de kommer utan kompisar??
Bara dumt att tro...*s*

Vi fikade allihop,både barn o vuxna...
Alla sju-åtta ungar lekte fint uppe!!

Men efter maten, då BARA de barnen jag skulle vara barnvakt åt var kvar,
(och alla dom  kompisar som var kvar +sova över) så tänkte jag gå ut...

Det var ju snö...hur härligt e inte det???
Vi byltade på oss,skulle gå de 5 minuter det tar ner till centrum...och sedan leka i snön..HMMM...

Dessa vildbasar skulle gå olika fort
Ligga i varenda snöhög
Känna på ALL snö som låg överallt (och äta lite)
Gå åt olika håll
Springa åt olika håll
Inte lyssna på mig...(inte konstigt,hur kul kan det va?)

Det tog över en timme, vet inte vem som va mest slut,ungarna eller jag??
Men Selma, den lilla sa: va härligt att få va med dig mia en hel dag...
Det värmer....
Men vad jag SPRANG efter dom...

Kändes som om jag gick ner 15 kilo ( har säkert inte gått ner ett gram)
Men om man gör detta varje vecka (lånar ungarna)...
så kanske man går ner av allt springande..??!!

Man blir tydligen smal om man svettas..säger nån viktig person (träningscoach)
Räknas det att stå svettig i hallen och försöka få på ungarna kläderna?
Räknas det att springa efter dom när man ska gå nerråt?
Räknas det att springa upp o ner i trappen 1000ggr då de ropar?

Då...om det funkar...Vicke, Maria, Ulle....jag kan va BARNVAKT när ni vill!!!
Vad bra....

Man snart stupar jag i säng....kanske finns det lugnare,effektivare,dyrare sätt att gå ner...
Bara att välja!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har hört att man går ner SKITMYCKET i vikt när man är barnvakt...det säger de på Viktväktarna! Helst om det är barn mellan 2,5- 15 år...Såå, Mia. Jag ska hjälpa dig så gott jag kan. Du får ha mina barn NÄR DU VILL! Vad sägs om varannan helg? Och två dagar i veckan? Skulle det passa bra? Fan du kommer ju att se ut som Kate Moss efter bara några veckor om du har mina killar. Och du behöver inte ens betala, utan kan lugnt gå ner i vikt utan att ha medlemskap och sånt skit! Bra va!?



Var så god kära syster yster!

2008-11-22 @ 20:18:14
Postat av: Anonym

tack!!!!

Bra att ha omtänksamma syskon...kram mia

2008-11-23 @ 18:01:41
Postat av: Peter Andersson

Haha, ja det är ju bra med olika metoder. Skönt att ha sådana härliga systrar...

2008-11-23 @ 20:09:49
URL: http://pppeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0