Fritidsgård?

Jag tycker det är skitbra att vi har en fritidsgård i kommunen.
Men i bland tror jag den ligger på Nygatan istället för V.Långgatan!!
Men det finns nog två!!

I dag har jag jobbat hela dagen!
Minstingen hade med en kompis hem efter fritids (det fritidset som jag betalar rätt mkt för)
Det var läxläsning,tvätt, hundtjafs och matdax..

Vi var BARA 6 runt bordet och åt mos och köttbullar. (sambon i Norge och mellansonen i skolan)
Men vi hade knappt tuggat ur munnen förrän 3 stora tonårsgrabbar invaderade köket. ( jo,en var min egen)
Och hungriga som vargar.

Den ena fick ta rester,den andre fick göra mer pasta,den tredje fick värma mat från frysen.
Ett himla stök i köket,den ena grabben undrade om dom skulle behöva göra sin mat själva!!??
Det är ju tur att jag känner dessa gossar otroligt väl,annars hade smockan hängt i luften..*s*

Men som sagt,det blev liv o rörelse i köket,vi pratade och hade riktigt trevligt en stund.
Och jag gillar verkligen ungarnas kompisar. (och jag tror dom gillar mig)
Så även om vi bara var 6 runt bordet så fattades det dock 3 i alla fall!!!

Det jag inte kan förstå, det är att jag inte får skaffa fler små kottar med sambon.
Han tycker det räcker,jag fattar noll!!??
Precis som om det skulle göra nån skillnad?

Men han är lite känslig liksom...
Det är ju tur jag får ha min egna lilla fritidsgård i alla fall!
Det är bara dagiset som fattas!!

Ha det gott!!! Ska nu sova några timmar, jobbar först dag i morgon, sedan jobbar jag natten
också! Så jag måste nog ha lite skönhetssömn.
Mia

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Världens bästa mamma utan tvekan... Andra föräldrar borde ta lärdom av dig....

2008-11-07 @ 20:03:23
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Moster Kicki

Hur får ni plats med skorna i hallen,såna där pojkar brukar ha megastora fötter?

2008-11-08 @ 11:48:10
Postat av: Anonym

Hej moster!!!

Lätt fixat med skorna,de stora killarna har egen ingång i källaren!!Jag slipper se alla skor, men det är rätt trevligt att umgås med alla barn/tonåringar!!Köksbordet med plats för 10personer är inte stort nog i bland bara!!!kram mia

2008-11-09 @ 16:19:58
Postat av: Anonym

du är för härlig ..... /tingelingan

2008-11-11 @ 09:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0