kroppsstrumpa...

eller vad det nu var..??!!

Var inne på Lindex och skulle köpa mig nya strumpbyxor,
lyxa till det lite när vi skulle gå på julbord.

Tog ett par som SÅG bra ut i färg och storlek..
Men snål som jag är när jag själv unnar mig saker,
så tänkte jag att det är bäst att fråga expediten oxså...

Jag: Hmm...du..kan man ta den strl man har i vanliga fall eller ska jag ta större??
         ( dum jäkla fråga då jag redan tagit en strl större redan )
Exp: JA, det är klart att du ska ha den strl du brukar ha...( inte kanontrevligt svar precis )
Jag: Okej, tänkte bara i fall om att...det ser ut på bilden att det drar in både här o där...
Exp: Jo, det är ju det som är meningen, ska du ha det här eller...?
Jag: JO, stammar jag,jag tar detta, och betalade över 400 spänn för skiten.
         ( några trosor,bh och strumpbyxor...fan va dyrt )

Jag HATAR verkligen att köpa sånt och är då expediten otrevlig dessutom så blir jag supernervös....
( bara för att det handlar om underkläder.....inte några sexiga trosor med spets inte...mer typ som mormors mammelucker kanske)

Nåja, nu så hade jag ett par.
Hem och fixade ordning mig.
Tog en kall öl, fönade håret och sminkade mig.

Sedan då stunden var inne och jag skulle klä mig...bh var tyvärr för liten...( eller jag för stor givetvis)
Att det inte är lätt i vanliga fall med strumpbyxor...det visste jag.
Men det här, hade jag INTE tagit en strl större hade jag inte kunnat använda dem på ungarnas docka...
Jäklar sååå trånga, men jag hade bestämt mig: DOM SKULLE PÅ BARA!!!

Köper man sådana för ca 100 kr då ska de användas oxså..
Jo, lagom till jag fick på mig dom, så skulle ölen jag druckit ut....
Tänkte...skit...om jag blir kissenödig i kväll på julbordet...
hur fasiken går det?? Julmaten kommer vara undanplockad,
innan jag ens har kommit ut från toan...!?

Men jag hade INTE behövt oroa mig,
det gick jättebra, jag drog lite i strumpbyxan ( är ju inte van )
Jag åt det kalla på julbordet, blev givetvis kissenödig och NERVÖS...
Jag gick på toa, och vad tror ni hände??

JO, DÅ JAG SKULLE DRA UPP SKITEN SÅ LÄT DET BARA:  KRRRRRRR....
FULLT MED FOLK PÅ TOAN!!!!!

Snacka om TUR va??
Men det var bara att ta av sig ( det gick skitenkelt då de var trasiga)
Efter mkt om och men så kom jag åter till bordet...
Då var det dax för varmrätten ( hade inte missat nåt ....synd egentligen)

Jag och en väninna gick o plockade åt oss ( som vanligt så mkt  så att det såg ut att vara sista måltiden på jorden)
Vi går åt vårt bord...och VOOOPS...halkar jag, maten far ut, köttbullar rullar i väg,jansson kasar av...
och jag skrapar upp knäät...( då önskade jag att jag hade varit onykter, då hade jag nog inte brytt mig)

Fick säga till servitrisen att plocka upp mina mat....

Tips: " ta aldrig mer än det får plats på tallriken
          " lyft på fötterna då man går med mat i trappor
          " är du ovan...skit i strumpbyxor


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Du nämnde aldrig att du snubblade :)



Jag hoppas på en repris kommande lördag bara för att..

2008-11-30 @ 21:06:18
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva Skullman

Haha fy fan vilken otur. Hoppas du inte slog dig eller ngt. Strumpbyxor är grymt jobbiga. Man borde ta en eller 2 storlekar större än den storleken man har så man kan andas iaf. Love u. Puss

2008-11-30 @ 21:50:04
Postat av: vicke

Haha,fan så kul (förlåt). Jag känner igen det där m strumpbyxorna, när jag väl har fått på mig mina (ibland går det inte) så e jag heelt genomsvett! Jag köper alltid storleken större (minst) men det e ändå svårt att få på dem...jag HATAR strumpbyxor!



Hade varit kul å se dig ramla runt där bland maten faktiskt...kunde lika gärna ha varit jag!



Kram älskade syster.

2008-12-01 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0