Tips om man är rastlös...

Jag har länge funderat på att göra om min fula innetrapp.
Det är en gammal trappa som dom för länge,länge sedan satt på korkmatta på!

ALLA, verkligen alla har sagt att det är skitjobbigt att göra i ordning.
Men eftersom jag var ledig i dag och min bror är arbetslös så satte vi igång.

Att få bort skiten, plastmattan det var inga problem,men resten...
Puh...i sex timmar har vi slitit i dag, och då är väl mer än halva trappan gjord.

Det tar nog ca sex timmar till innan vi ens kan BÖRJA slipa....
Jäklar, vilket jobb. Jag fattar att en snickare inte ens gör jobbet.

Ryggen känns krokig, i benen känns det konstigt, kanske är det muskler det gör ont i...(då har jag i alla fall muskler)
Men, men....vi SKA göra detta nu, vi har ju påbörjat så....(eller jag kanske ska prata för mig själv...)

Jag tror det kommer att bli riktigt bra när det blir klart...Det är rätt så kul att fixa...
Fast vägen dit e låååång.......

Så ett tips.....

Är du rastlös BARA 1 dag? Börja inte ett sånt här projekt.
Vet du med all säkerhet att du kommer att vara rastlös i minst  flera, flera veckor, DÅ kan du göra detta...

Jag VET att jag är rastlös nån dag eller två.....men sedan kommer en av mina snilleideer och då.....
DÅ...är det bara att gilla läget......

Men jag VET att det kommer att göras klart, det gör det alltid då jag sätter i gång.
Tack Peter för hjälpen idag, jag hoppas du får det nya jobbet, men du...kan du börja med att ta semester...???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fy fan...och jag som knappt orkar tömma diskmaskinen!!!Mia, du e den mest ambitiösa människan jag känner!!!Tur att du har Peter som kan hindra dig från att slita ihjäl dig..Kram syster yster.

2009-01-20 @ 20:21:47
Postat av: Peter Andersson

Usch ja Mia. Det var en jobbig dag. Vi har dock gjort det jobbigaste så vi har nerförsbacke framför oss nu... :)

2009-01-20 @ 22:56:51
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva, Jim & Joel

Ni är galna.. ingen rast o ingen ro någonsin på Nygatan! :) Kram

2009-01-23 @ 15:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0