vilken röta jag har...

Gick av mina nätter i Fredags morse,är långledig till Fredag,
alltså en hel jäkla underbar vecka.Då frågar en jobbarkompis
mig om vi kan byta en natt med varandra.Hon vill vara ledig på
Måndag (om en vecka )...

Självklart svarar jag (snäll som jag är) bara du tar min Fredag!
Jag byter gärna bort mina helgnätter då jag HATAR att jobba
då alla andra är lediga (utom alla tusentals kommunalarbetare då)
Sagt och gjort,vi byter och jag fick det bästa bytet (förlåt Cissi )

Fatta.nu börjar jag inte förrän på Lördag kl.21.00!!
Nu undrar ni väl säkert varför jag gnäller så mkt,jag har ju ändå
dock ett jobb.Jo,vems fel är det? Min sambos chef som inte
betalar bättre så jag kan gå hemma tycker jag..

Eller är det sambons fel,som inte vill att jag ska gå hemma med en liten kotte...
Eller barnen som växer så jäkla fort att dom redan går på högstadiet/gymnasiet...
Eller kanske den där jäkla spiralen som jag borde ha bytt för typ ett år sedan som
ändå inte gör mig med barn!!!

Hemska tanke,jag vill inte bära en liten igen,tar tillbaka varenda ord. (Ronnie,jag lovar,jag skojar )
I morgon ringer jag MVC,eller bankar på deras dörr...
Jag tar 1100 spänn från...ja,vems fel var det...hmmm...Sambons chef,det blir bra!!!
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0