Helgerna slut.......

Äntligen!

Nu är jullovet slut, jag älskar att ha ungarna hemma (och deras 100 kompisar)
men det jag saknar då är : RUTINERNA

Jag gillar inte att halva styrkan sover halva dagarna, då jag kommer in och ska lägga in tvätt
på deras rum i källaren är det madrasser ivägen där nån/några ungdomar sover....

När de tre små och vi vuxna ska käka lunch, då är det frukost för källarfolket!!!
Men visst, dom e lediga,trötta,slöa m.m

Men vem är inte det?
När jag var i 16-17 årsåldern då ni......

# jag steg upp klockan 7 varje morgon, Lör som Sönd                                 
# åt frukost med alla mina 100 syskon
# passade alltid mina småsyskon UTAN att mamma behövde tjata
# var alltid i tid
# var alltid glad och positiv, aldrig tjurig
# fixade min tvätt och städning själv
# bråkade ALDRIG med mina syskon
# gick/cyklade vart jag än skulle, fick ALDRIG skjuts

Det ni, sååå BRA var jag då jag var ungdom....

OM jag INTE skulle ljuga så var det sååå här......

# om jag hade tur FICK jag sova till 10.00, mamma tyckte det var dööölänge
# frukost blev jag upptvingad att äta 1 GÅNG då jag var 17 år och skitbakis (allt för att jäklas me mig)
# passade mina småsyskon jämt fast jag inte ville(släppte ner lillasyster för backen i vagnen, men ångade mig)
# kom faktiskt nästan ALLTID i tid ( de få gånger jag inte gjorde det var det utegångsförbud 1 MÅNAD
# var nog OFTAST tjurig, tetig och tvär
# visste inte hur man satte igång en tvättmaskin ( då jag flyttade hemifrån kom mamma och hämtade smutstvätten)
# rummet såg ut som en rövarkula, alla mina kläder låg på soffan,dammsög typ aldrig frivilligt
# bråkade? lite smådum, retades,drog dom i håret och sjöng fula dumma visor
# mamma stod ALLTID utanför Blomstermåla eller Mönsterås typ en halvtimme innan discot var slut och skulle hämta oss ( allt för att kolla om jag drack eller om jag hånglade med nån kille) men vem hann å hångla? Då tryckarna kom visste jag att morsan satt utanför och väntade...hur sugen blir man då, man visste ju typ inte om hon skulle dåna in....*ler*

Nåja, mamma var INTE felfri, det är inte jag heller. Men  jäklar vad hon lärde oss saker, bra saker att ha med sig i livet.
Det hoppas jag med att mina får från mig också, så småningom.
MEN jag gillar RUTINER ändå.....

Ha det gott! Mia

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Jo, mamma var världens bästa mamma och det är trevligt att se hur du går i hennes fotspår eftersom du snart är en lika bra mamma.. :)

2009-01-07 @ 11:59:40
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du glömde en sak: du valde hellre att flytta hemmifrån än att börja städa ditt rum...

2009-01-07 @ 19:49:13
Postat av: Anonym

Du är en BRA mamma, och du lär dina barn MYCKET bra saker, det gjorde din mamma med :),för så underbara ungar som dina mamma har får man tyvärr leta efter idag.

Med en underbar inställning på livet ,värderingar,humor, "ironi" :) etc. ,så är jag glad att jag känner dig och dina syskon.

Jag är stolt och det är din mamma med :)

VA RÄDD OM DIG !! KRam J

2009-01-08 @ 13:07:42
Postat av: Eva Skullman

# passade mina småsyskon jämt fast jag inte ville(släppte ner lillasyster för backen i vagnen, men ångade mig)



VILKEN LILLASYSTER?

2009-01-11 @ 11:08:09
Postat av: Anonym

det vill du INTE veta Eva, jag lovar

2009-01-11 @ 18:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0