skrattretande...verkligen

Att jag alltid varit en tidsoptimist då jag har börjat något av alla mina 100 projekt, det vet jag....
Men att jag kan ha så här jäääkla mycket fel då det gäller tiden, det trodde jag inte.

I förra inlägget skrev jag att vi hade skrapat och hållt på i 6 timmar, och att det säkert skulle
krävas 6 timmar till....ha ha ha.. Fasiken så fel jag hade, nu är vi uppe i 32 timmar....

TRETTIOTVÅ TIMMAR!!! Och då har vi inte ens börjat slipa skiten, bara skrapat och gnott!
Nu förstår jag VERKLIGEN att ingen kunnig yrkesman inom snickeri tar sånt här jobb!

Men jag är ju optimist, det kommer att bli fint, annars jäklar.....
Har man fått 5-6 blåsor på händerna och blödande knogar och träningsvärk på det mest
konstiga ställen då MÅSTE trappfan bli fin!?

Men tiden...den rinner i väg, jag MÅSTE bli klar denna vecka!
Tur att jag är ledig ett tag, nästa vecka kommer sonens nya möbler...

Och jag har VERKLIGEN LOVAT att jag ska måla om hans bröstpanel och tapetsera om hans rum
INNAN möblerna dyker upp...

Och har man lovat så har man....
Men en sak VET jag, man får INTE blåsor, blödande knogar eller träningsvärk av att göra hans rum...

Man får BARA sår på knäna av allt målande i en knästående ställning och lite lätt ryggskott.....
Så det e lugt.....

P.s Jo, du brorsan....då vi är klara med trappen...skulle du vilja lära dig att måla och tapetsera då??? D.s


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Hehe, jag ställer alltid upp. Vi får se hur det blir med Vänersborg/Bruzaholm först.

2009-01-26 @ 00:22:16
URL: http://pppeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0