Ensamrätt???

Tänkte såhär, varför är det knappt ingen som hittar till tvättstugan här hemma? Eller hittar och hittar, alla (och då menar jag alla) hittar dit,men ingen VILL vara där. För det vill jag,hemskt gärna och helst ofta. Eller? När vi totalrenoverade källaren blev tvättstugan skitfin...;) Kaklat och klinkat, golvvärme och ikeas kök som arbetsbänkar/lådor.

Jag har en riktigt häftig *tvätt-tunna* då jag hatar tvättkorgar som är förbjudet i vårt hus. Tvättnedkastet/tvätt-tunnan går från badrummet uppe och hamnar rakt ner i en tvättback brevid tvättmaskinen. Men det kvittar hur det ser ut, så e ingen där frivilligt, utom jag då. Men man kan ju då tro, att jag fick vara i fred där?

Neddå, antingen så är det mannen som öppnar tvättnedkastet och skrämmer mig genom att dunka till i röret eller vill ungarna mig något. DÅ går man inte ner till mig, utan man öppnar luckan och skriker;

*mammma vad ska vi äta (som om jag skulle ha kyskåpet med där nere?)
* mamma ska vi börja med läxan ( jo, visst gärna bland tvätten)
* mamma är min tröja tvättad (?hur ska man veta att just den är tvättad bland 2 ton tvätt)
* mamma får jag låna bilen

Låter ju ganska rimligt jue? Men OM jag sätter in ett skrivbord och datorer, så KANSKE dom vill sitta där?
Nee, jag tror jag ha ensamrätt där nere...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha,det där är så kul!Att din man skrämmer skiten ur dig där nere...fast lite taskigt är det ju oxå!Tror din familj är lite nyfiken på det "förbjudna stället".Alla vill dit, men ingen vågar eftersom det finns risk för arbete där!!!

Ha en bra dag sis...nu ska jag på ett möte (inte kul alls). Puss o kram

2011-09-16 @ 07:43:56
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

hihi...håller med Vicke, Ronnie har faktiskt lite humor han ;) puss ♥

2011-09-16 @ 23:43:43
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva

Haha, Mia! Bra inlägg, skitroligt!

Och ja.. måste hålla med, R har humor.

Hur många gånger har han inte skrämt skiten ur en.. Haha. Prova med en bärbar dator först.. sen utöka successivt. Haha. Puss <3

2011-09-17 @ 12:53:30
URL: http://modefrizon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0